Att söka häst är en resa med djupa dalar och höga toppar.

Jag är ju på jakt efter en ny kamrat, en ny häst.
Jag har varit ganska öppen för det mesta även om jag haft några riktlinjer vad gäller ålder, mankhöjd, temperament m.m och tänkt att det viktigaste ändå är individen.
 
Jag har ju sökt häst till och från under flera år nu och det är inte lätt att hitta det man söker efter sina egna "kriterier" och extra svårt blir det med en tight budget. För att även göra det ytterligare lite svårare vill jag gärna hitta hästar som är till salu i norra Sverige för att inte behöva hetsa land och rike runt. Många hästar hinner säljas innan man ens hunnit boka någon resa för en helg framöver.
 
Jag har varit hästlös nu i 14 månader sedan jag fick ta bort min förra häst pga fång och har sökt aktivt häst i ett par månader. Har haft några intressanta hästar på gång och även på foder men som i slutändan inte klarat besiktning inför köp.
 
Jag har dock insett att jag måste bli ännu öppnare, sålla mindre vad gäller mankhöjd, ålder, ras och satsa på det som faktiskt är det allra viktigaste för mig "mentaliteten" och att det är "rätt häst".
 
Detta har lett fram till en annons som jag i vanliga fall skulle scrolla förbi men som lyckats fånga mitt intresse eftersom det verkligen låter som "den hästen jag är ute efter".
Förhoppningarna är skyhöga och jag ser fram emot att träffa den här hästen, eller ja den här ponnyn, på torsdag!
En häst som är av en ras som jag definitivt aldrig kunnat tänka mig men som kanske är precis den hästen jag drömt om?
 
Vi får se........
 
 
 
ar-tanten.bloggplatsen.se
2017-10-17 @ 06:22:55

Spännande. Lycka till!

Svar: Väl gissat men nej vid islänning går definitivt gränsen 😉
yllefilt.blogg.se

Yvonne
2017-10-17 @ 12:53:03
URL: http://nann-nokke.blogspot.se/

Åh så spännande!!!
Nu måste jag ju gissa, är det en islänning? :)

Svar: Väl gissat men gränsen går fortfarande vid islänning ;)
yllefilt.blogg.se

Marianne
2017-10-18 @ 16:45:49
URL: http://marresmams.blogg.se

Spännande :)
När jag skulle köpa häst hade jag också vissa kriterier....bl.a inget sto, jag åkte till Irland för att titta på en valack och direkt jag kom till gården såg jag Ava och kände i hela kroppen att hon var min....utan att veta ett enda dugg om henne. Vi har haft en tuff start, hon var inte lätt, men vi hör ihop, även om jag inte rider för tillfället.
Så jag hann inte ens leta häst...haha

Svar: Underbart så det kan bli ibland :)
yllefilt.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

yllefilt.blogg.se

Det finns en önskan och ett mål, en strävan att tillsammans finna harmoni.

RSS 2.0