Den Kraftskapande Ridkonsten.

Förra helgen var det äntligen dags för kurs igen, det var alldeles för länge sedan sist.
Kurs är så mycket mer än bara lärandet, det är även gemenskapen med de andra kursdeltagarna, att få se dem och deras hästar och hur de har utvecklats sedan sist, att få se de nya hästarna och framförallt att mötas.
Många av kursdeltagarna har jag kontakt med sporadiskt under året eftersom vi följer varandra på sociala medier men även eftersom vi brukar träna ihop samt träffas för att fika och prata häst.
 
Hästen berikar människans liv på så många sätt.
 
Kursen var för Ewa Schaeder.
Ewa hette tidigare Pettersson/Jälmbrandt och ni kanske läst ett reportage om henne tidigare, varit i kontakt med hennes koncept Kraftskapande Ridkonst eller rent utav ridit för henne?
 
 Matilda och Eldi får instruktioner. 
 
Jag kom i kontakt med den Kraftskapande Ridkonsten runt 2010/2011 och deltog däromkring även på min första kurs som fotfolk dvs ryttare/åskådare utan häst. För mig handlar det inte om att jag enbart rider enligt principerna för denna typ av ridning utan den Kraftskapande Ridkonsten är mer ett förhållningssätt gentemot hästen som genomsyrar min samvaro, ridning och syn på hästen.
 
Den Kraftskapande Ridkonsten har hästen i fokus, hästen är läraren och hästen har inte fel, den bjuder på spännande ridövningar utan prestationsfokus och bygger upp din egen kunskapsbank. Det handlar om att möta hästen.
 
Ridövningar, vad händer när du rider övningen?
Vad berättar den?
 
"Hästen har aldrig fel"
Ewa Schaeder
 
Ewa har gedigen kunskap om hästen och lång erfarenhet av hästar och ridning.
Hon slutar aldrig söka kunskap för att lära sig mer.
 
Söker du efter något annat än den traditionella ridningen?
Känner du att något saknas i relationen och/eller ridningen med hästen?
Har du provat provat olika ridstilar och tränare men hittar aldrig rätt?
 
Kanske kan den Kraftskapande Ridkonsten och Ewa hjälpa dig och din häst att mötas och berika ditt hästliv ytterligare. Alla som vill har möjlighet att ta hjälp av Ewa oavsett ridstil, bakgrund och mål och jag rekommenderar verkligen henne som "tränare"......men du får inte vara rädd för att möta dig själv och för att möta din häst.
 
Rid väl!
 
 
 
Yvonne
2018-08-20 @ 15:28:24
URL: http://nann-nokke.blogspot.se/

Ewa är fantastisk!!!
8-9 sept kommer hon hem till mig :D
Längtar!

Anonym
2018-08-24 @ 21:14:27

Ska bli så spännande att komma till dig Yvonne och att få träffa Ewa

Anonym
2018-08-24 @ 21:14:28

Ska bli så spännande att komma till dig Yvonne och att få träffa Ewa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

yllefilt.blogg.se

Det finns en önskan och ett mål, en strävan att tillsammans finna harmoni.

RSS 2.0