Det blev ingen drömhäst.

Jakten fortskrider, det blev ingen drömhäst trots lovande utsikter förra veckan.
 
För er som var nyfikna på vad det var för ras som jag egentligen ratat men ändå skulle ge en chans så var det en tinker, men nej, deras exteriör tilltalar mig inte någonstans....så ja tinker och islandshäst går bort men i övrigt är jag öppen för allt...
 
Intressant det där också hur man bygger upp förväntningar, en annons säger ju egentligen ingenting för när man väl är på plats så får man inte alls samma uppfattning som den nuvarande ägaren har, och det bara är så, vi har olika utgångslägen, erfarenheter och uppfattar saker olika.
 
Innan jag åker iväg och tittar på en häst vill jag först ha haft telefonkontakt med ägaren och helst även sett en film hur hästen rör sig i alla gångarter, i dagens samhälle där varje mobiltelefon har en kamera kan man tycka det borde vara lätt att fixa fram en filmsnutt, men icke det.
 
Via en filmsnutt kan jag ganska fort bilda mig en uppfattning om det är värt för mig att ens sätta mig i bilen och åka dom där milen för att träffa hästen.
 
Tyvärr är det inte alltför ovanligt att man ser rörelsestörningar på film och då vill jag gärna veta det INNAN samt hinna prata med nuvarande ägaren om denna sett/ser/uppfattat detta och vad det är/kan bero på?
 
På filmen kan jag även se hur ryttaren rider hästen MEN framförallt hur hästen svarar på ryttarens signaler samt dess ansiktsuttryck.
 
Vad tittar jag på när jag väl är på plats?
 
 
-Vill hästen hämtas från hagen?
 
-Är hästen nyfiken, söker den kontakt med mig som ny person?
 
-Hästens personlighet, är hästen avstängd?
 
-Hur ser hästen ut på stallgången?
 
-Hur känns hästen i kroppen?
 
-Hur agerar hästen i stallet?
 
-Ansiktsuttryck?
 
-Hur rör sig hästen?
 
-Hur svarar hästen på mina signaler när jag rider?
 
-Hur ställer hästen upp sig efter ridpasset?
 
 
The Search Continues......
 
 
 
ar-tanten.bloggplatsen.se
2017-10-24 @ 06:25:42

Alltid tråkigt när man byggt upp förväntningarna och blir besviken, men snart så.....

Svar: Ja jag håller tummarna.
yllefilt.blogg.se

Beatrice
2017-10-27 @ 23:23:41
URL: http://fantaliastisk.blogg.se/

Vad tråkigt att det inte var din drömhäst, det där kan vara så svårt. Jag kan bara säga att båda mina hästar var verkligen inte som deras ägare beskrev dem, det är verkligen svårt. Med min Boulonnais som vi reste väldigt långt för så var hon väldigt reserverad, knappt intresserad av mig, nästan undvikande. Men sedan när vi påbörjat vår långa resa hem så ändrades det och hon har sedan den stunden sökt kontakt hela tiden! Jag fick tipset att bara gå på magkänslan. =) Hoppas att du hittar din drömhäst!

Svar: Ja precis, det viktigaste är att gå på magkänslan!
yllefilt.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

yllefilt.blogg.se

Det finns en önskan och ett mål, en strävan att tillsammans finna harmoni.

RSS 2.0