Vi samlas!

Jag har skrivit under för skärpt lagstiftning gentemot användandet av raketer, gör det du också!

 

https://www.skrivunder.com/visamlas

 

Varje år skadas djur så illa av raketer att de måste avlivas eller aborterar sina foster på grund av att de blir skrämda av raketer!

 

Nyårsafton 2017 har jag läst om två hästar som fått avlivas på grund av de skador de fått efter att ha blivit skrämda, tre hästar har varit ut och sprungit på E4:an och kunde förutom sig själva även ha skadat trafikanter (att krocka med en häst är som att krocka med en älg), hundar som sprungit bort och två kor som aborterat sina foster! Hundar ligger hemma och skakar och vissa ges lugnande. Detta är inte okej, det finns andra sätt att roa oss människor utan att det ska vara på djurens bekostnad.

 

För att inte tala om miljöaspekten samt det faktum att man bokstavligen bränner upp sina pengar!

 

GOTT NYTT ÅR!

marianne cargus
2018-01-09 @ 22:18:14
URL: http://marresmams.blogg.se/

Jag har också skrivit på, till och med jag, som vet vad det är och är beredd, tycker det är otäckt...
Jag hade en hund so försökte gräva sej genom parketten...drt var hjärtskärande.
Hoppas verkligen att förbudet kommer fort, gärna flre påsken

Svar: Ja det får vi hoppas!
yllefilt.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

yllefilt.blogg.se

Det finns en önskan och ett mål, en strävan att tillsammans finna harmoni.

RSS 2.0