Att bara vara nära hästar gör mig så gott.

Hästabstinens.
 
Idag följde jag med en kompis som börjat kika runt på en ny häst då hennes 26-åring börjar vara färdigriden på.
 
Hästen, givetvis en kallblodstravare var förödande vacker, vänlig och trevlig. Så som kallbloden oftast är.
Hade gärna själv tagit hem honom... 
 
Gården var full av travhästar i träning men atmosfären så lugn, alla hästar nyfikna och lugna. Gården välskött och undangömd utmed älven i ett skogsbryn...
Jag föll för flera stycken bara genom att strosa runt bland hagarna i ymnigt snöfall bland annat tre bedårande årshingstar som skulle bli travhästar.
 
Jag mår så gott bara att få vara nära hästar ...även om jag givetvis längtar enormt efter att kunna att rida igen. Och givetvis efter en egen. ..
 
Hästar gör verkligen gott för välmåendet ..."det är något med hästars yttre som är bra för människors inre".
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

yllefilt.blogg.se

Det finns en önskan och ett mål, en strävan att tillsammans finna harmoni.

RSS 2.0